Sayın Yolcularımız;
BİLET ALAN HER YOLCUNUN (GÜVENLİĞİNİZ AÇISINDAN) 30 KG"MI GEÇMEMEK KOŞULU İLE EN FAZLA İKİ ADET BAGAJ HAKKI VARDIR.
Güvenliğiniz için eşyanızı bagaja kendiniz teslim
ediniz ve mutlaka bagaj fişinizi isteyiniz.
Kayıp eşya ödemeleri bagaj fişi verildiği halde kaybolan bagajlar
içindir. Kıymet takdiri yapılmayan valiz vs eşyaların kaybı halinde
en fazla bilet ücretinin iki katı ödeme yapılır.
Yolcularımız için tanınan ücretsiz bagaj hakkı 30
kg mı aşmamak koşulu ile 2 (iki) adettir. Bu miktarı aşan yükler alınmayabilir.
Bagaja teslim edilmeyen eşyaların ( otobüs içinde, koltuk üstü raflarda,
koltuk filesinde unutulması, kayıp ve çalınması durumunda tüm mesuliyet
yolcunun kendisine aittir. Şehir içi servis araçlarında ve Terminallerimizde
emanet olarak bırakılan, unutulan, başka bagajla karışan, çalınan
eşyaların tüm mesuliyeti yolcunun kendisine aittir.
Bagajın içerisinde;
Kırılabilir eşya ve bozulabilir madde, Akıcı ve kokucu madde, büyük
ebatlı parça, Elektronik cihaz, Müzik aleti, İlaç, Değerli eşya (para,
mücevherat, ticari ve kıymetli doküman, pasaport, kimlik vb.) Tehlikeli
madde (ateşli silah, mermi, yanıcı, kimyasal nitelikli madde. Vb.)
Gibi eşyaların taşınması ve kaybı durumunda; maddi ve manevi zararından
firmamız sorumlu değildir.
Yolculuk sonunda, bagaj fişi karşılığı bagaja teslim edilmiş eşyanın çıkmaması (kaybolması) durumunda yolcumuz aynı gün kendisine en yakın TOPÇAM TURİZM Terminaline başvurarak Kayıp Bagaj Formu doldurması gerekmektedir.
Kayıp Bagaj Formu formun doldurulduğu terminal tarafından
Halkla İlişkiler Müdürlüğüne gönderilir.
Kayıp Bagaj Formunda yazılı bilgilerin mutlaka doldurulması gereklidir.
Kayıp Bagaj Formu doldurulduktan sonra sıra ile;
1) Kayıp Eşya için ilk başvurulan Terminal
2) Tokat Kayıp Eşya Deposu
3)Halkla İlişkiler Müdürlüğü
Devreye girer.
15 gün sonra sonuç hakkında yolcu ile görüşme yapılır.
Bu zaman içerisinde kayıp eşya bulundu ise eşyayı bulan kişi tarafından TOPÇAM TURİZM Kayıp Eşya Deposuna tutanakla imza karşılığı teslim edilir veya kayıp eşyası depodan teslim edilecek yolcuya tutanakla imza karşılığında teslim edilir. Bulunamayan kayıp eşyalarla ilgili olarak değer tesbiti yapılmışsa değeri, değer tesbiti yapılmamışsa en fazla bilet bedelinin iki katı tutarında ödeme yapılır.
Bagajın taşınma esnasında Firmamızdan kaynaklanan bir sorundan dolayı
zarar görmesi durumunda, yolcunun terminalden ayrılmadan TOPÇAM TURİZM
yetkilisine Hasar Tespit Raporu tutturması gerekmektedir. Hasar tespit
raporunun aslı TOPÇAM TURİZM Halkla İlişkiler Müdürlüğüne gönderilir.
1 Hafta sonra yolcu ile sonuç hakkında görüşme yapılır ve sonuçlandırılır.
Otobüs içerisinde evcil hayvan taşınması, Karayolu Taşıma Yönetmeliğinin
50-b maddesi gereği yasaktır. Bagajda taşınması istenen evcil hayvanlar
ancak özel kafeslerinde gerekli tedbirler alınarak taşınabilir. Bu
konuda insiyatif TOPÇAM TURİZM dedir. Kafesi olmayan evcil hayvanlar
bagaja kabul edilmez. Evcil hayvanın zarar görebileceğine veya yolcuyu
rahatsız edeceğine kanaat getirilirse evcil hayvanın taşınması sözkonusu
değildir.
Bagajda taşınacak evcil hayvanların başına gelebilecek her türlü sorumluluk
yolcuya aittir.
"Karayolları Taşıma Yönetmeliği:
Madde.50:
a) Yurtiçi ve uluslararası taşımalarda yolcunun 30 kg. a kadar olan bagajı ücretsiz taşınır. Bagajlar yolcuların biletlerinde gösterilen koltuk numaralarına göre
etiketlenir. Yolcu taşınmalarında taşıt bagajının toplam istiap haddini
aşan eşya taşınmaz. Yolcu taşımalarında yolcuya ait olmayan ticari
eşya ve kargo taşınmaz.
b) Özel kafeslerinde
kedi, köpek, ve kuş gibi evcil hayvanlar bagaj taşımaya mahsus bölümlerde
taşınabilir. Taşıtın içinde canlı hayvan hiçbir zaman taşınmaz"